Ölüm Şarkısı - P.J. Parrish

Ölüm Şarkısı, P.J. Parrish, kita, roman, cinayet, gizem, çello, arkadya, novel, book, Kitap OkuYorum, kitap yorumu,
  
          Ya severek dinlediğiniz sıradan bir şarkı, bir gün 'Ölüm Şarkı'nız olursa?
Beş farklı ceset... Beş farklı yer... Beş farklı kadın...

Aynı katil tarafından öldürülmüş olmaları dışındaki tek ortak noktaları, sarışın olmalarıydı. Birbirleriyle olan bağlantılarındansa kimsenin haberi yoktu. Ta ki gazeteci Matt Owens, gözlerini bir anlığına kız kardeşinden ayırana kadar...

Miami Beach'te yaşayan kardeşini ziyarete gelen Mandy Owens, bir gece kulübünde eğlendikleri sırada aniden ortadan kaybolur. Çok geçmeden eski bir otel odasında cesedi bulunduğunda, suçluluk duygusuyla mücadele eden Matt'in elinde katile ulaşmak için tek bir ipucu vardır. Kaçırıldığı saatlerde kız kardeşinin iPod'una yüklenmiş olan tüyler ürpertici bir şarkı ve onun sözleri.

Paris'te bir sevgili... Başını kestim...

Matt, bu ipucunun Paris'te işlenmiş bir cinayeti işaret ettiğini fark ettiğinde kendini kusursuzca kurgulanmış bir bulmacanın içinde bulur. Peki, bir sonraki kurbanını seçmeden önce bu saplantılı katilin aklını okuyabilecek kadar zeki midir?

Artık duyduklarınıza inanmayın. Bu oyunda hiçbir nota, hiçbir şarkı göründüğü kadar masum değil.

"Bu katilin hastalıklı aklının içine girdiğinizde çok şaşıracak ve bu kitaptan sonra şarkılara bir daha aynı gözle bakamayacaksınız."
Sanırım ilk kez bir cinayet romanını sonuna dek okudum. Bu kitabı almadan önce bir kaç yerde fazlasıyla övgüyle bahsedildiğini gördüm. Okurken de aslında o kadar da güzel olmadığından bahsedenleri gördüm. Ama daha önce cinayet romanlarını bitiremediğimden inatla okudum :D Aslında kitap kötü değildi. Beğendim ama katilin ruh hali, cinayetleri işleyiş tarzı midemi bulandırdı. Ciddi anlamda rahatsızlık duydum. O yüzden bazen tereddütte kaldığım anlar oldu :D

Bir de ilginçtir ki daha ilk bölümde katilin kimliğinden bahsettiler. Yani kitabın en başından katilin kimliği okuyucuya bildirildi, gizem ise cinayetlerin birbirleri arasındaki bağdaydı.

Arka kapak yazısında böyle yazıyor ama en sevdiğin şarkı ile falan alakası yok aslında. Şarkı seçimi tamamen katilin kendi kurduğu bir düzene göre seçilmiş. Bu şarkı konusundan daha fazla bahsetek istemiyorum çünkü okumayanlar kendileri öğrensinler :D

Ayrıca bana göre yazarlar ırkçı düşünce yapısına sahipler. Özellikle siyahilere karşı ve dahası.
Böyle işte Öyle çok beğendiğim söylenemez ama kötü de değildi.

Sevdiğim tek nokta Phantom Of The Opera'dan bahsetmeleriydi :D


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder