Ramazan Mimi


Bugün Ramazan'ın ilk günü. Hepimize hayırlı olsun :) Renkli Tırtıl tarafından mimlendim.
Ramazan deyince aklıma ne gelir?
Ramazan deyince elbette hepimizin aklına ibadet gelir. 1 yıl boyunca uzaklaştığımız ibadetlerimize daha bir sıkı sarılırız. Bu ayda insanın içi daha bir huzurla dolar.
Fakat benim aklıma Ramazan deyince başka şeyler de geliyor :)

3-4 sene öncesiydi sanırım. Annem Ankara'daydı. Evde Zeynep, Merve, babam ve ben vardık. Ramazanda bizim lokanta kapalı olduğundan 1 ay bize tatil olmuştu. İşte bizim Hint filmlerine bulaşma zamanımız da o zaman olmuştu. Ramazan boyunca 30 dan fazla film izledik. Sabaha kadar 3 kardeş + Selin -bize msn den eşlik ediyordu :D- çok eğlenceli geçmişti o zamanlar.

Geçen sene Ramazan'da Zeynep'in düğün hazırlıklarıyla uğraşıyorduk. Ramazan'ın yarısını 3 kardeş Ankara'da geçirdik. Çok sıkıntılı günlerdi. Evlilik hazırlıkları hiç de eğlenceli değilmiş arkadaşlar boşuna hazırlık için heveslenip evlenmeye kalkmayın :D Ya da ben alışveriş kısmından hoşlanmadığım için bana öyle gelmiş olabilir.


Tabii Ramazan deyince benim aklıma tatil geliyor. Öncesinde de dediğim gibi Ramazan'da bizim lokanta kapalı oluyor ve bir süre rahata eriyoruz :D

Biraz da eski anılarımdan bahsedeyim. Ben ilkokula giderken Ramazan kış mevsimine denk gelirdi. 4.-5. sınıftayken galiba, son derslerde bütün sıraları birleştirir hepimiz evden getirdiğimiz iftariyelikleri çıkarır iftarımızı açardık. O kadar eğlenceliydi ki. O zaman olan iftar keyfinin yerini hiçbir şey tutmuyor.

Bizde şöyle bir adet vardır. Çocuklar ilk kez oruç tuttuklarında evin büyükleri onları sırtında taşırlar. Rahmetli dedem ve babaannem de beni sırtlarında gezdirmişlerdi. Babaannem hep hastaydı o ayağa kalkamamıştı da koltukta otururken beni sırtına almıştı öne arkaya sallanmıştı. Allah rahmet eylesin ikisine de.


Son olarak 2-3 senedir bizde gelenekselleşti. Mahalledeki arkadaşlarımın hepsini iftara çağırırım. Ama yemekleri babama yaptırırım. Bu konuda istediğim kadar övünebilirim :D Çünkü sene boyunca yediğim en güzel yemek babamın o gün yaptığı yemektir. :D Mesela bir defasında değişik bir mantar dolması yapmıştı da hala aklımdadır :D

Öyle işte bizde Ramazan hep aynıdır. Öyle iftar davetleri falan da olmaz :/ Bu sene Ramazan nasıl geçer bilemiyorum. İnşallah eğlenceli ve sıkıntısız geçer. Malum havalar ısınıyor, ve bu sıcaklar beni ziyadesiyle boğuyor :( Özellikle çok sıcaklarda ventoline olan ihtiyacım artıyor. Senenin belli zamanlarında kullanırım zaten öyle çok kullanmam ama bu çok sıcaklar beni harap ediyor.

Bu sene Ramazan'da Ankaraya gidebiliriz. Hem gitmek istiyorum hem istemiyorum. Değişik duygular içerisindeyim.

Ben de bu mimi siz çıtır kızlara yolluyorum :D

Sawako Koronuma
Supercel
CembeK
Düda'nın Feneri

2 yorum:

Sevgili Okuyucum *^.^*
Hadi sen de fikrini söyle! :)
Ama blog linkini bırakma :)
Takip etmemi isteme :)

Tasarım:Sawako Kuronuma