Hint Düğünlerinin Ayrıntıları

Bu yazıyı aslında çok uzun zaman önce yazacaktım ama bir türlü nasip olmadı. Her seferinde erteledim ve sonunda yazmaya karar verdim.

Başlarken şunu belirtmek isterim ki yoğun araştırma ve gözlemlemelerimin sonucunda yazıyorum bu yazıyı.

hint, hindistan, india, düğün, wedding, adet, gelenek, başlık parası, drahma, drahoma, srk, shah rukh khan, kajol, indian, henna, beyaz atlı prens, nişan,


Öncelikle nişan evresinden başlamak istiyorum. Hint evlilikleri genelde görücü usulu oluyor, aileler anlaştıktan sonra çiftlere pek söz düşmüyor. Tabii bu anlaşma evresinde kast sistemi, meslek ve yıldızlarının uyuşması çok önemli.

Bizde nasıl ki -eskiden- başlık parası var ise onlarda da var. Tabii biraz farklı. Hintlilerde başlık parası yani drahmayı -bu drahoma da olabilir hatırlayamadım- kız tarafı veriyor, üstelik düğün masraflarını da kız tarafı karşılıyor. Bu yüzden ailede kız çocuk doğduğunda çoğu zaman üzüntü ile karşılanıyor.

Düğün kararlaştırıldıktan sonra nişan evresi başlıyor. Gençler kendi aralarında eğleniyorlar. Fakat şöyle bir sakıncalı durum var ki eğer Hindistan da nişanlanacaksanız, nişanlınıza karşı tehlike teşkil edebilecek kişileri mutlak suretle eğlencenizden uzak tutunuz. Tecrübe ile sabit. Buyrun kanıtı :D



Düğün hazırlıkları fazlasıyla yoğun ve yorucu geçiyor. Her yer canlı çiçekler ile süslenir. Mekanın hazırlanması dışında bir de gelinin hazırlanması var.

hint, hindistan, india, düğün, wedding, adet, gelenek, başlık parası, drahma, drahoma, srk, shah rukh khan, kajol, indian, henna, beyaz atlı prens, nişan,


Gelinin ellerine, ayaklarına, kollarına ve bacaklarına kısacası vücudunun yarısına kına yakılır. Kına yakmak tabiri aslında bunun yanında çok hafif kalır. Gelin bir tuvalmişçesine resim yapar gibi sanat icra ederler. Bunun sebebi de gelinin ne kadar sabırlı ve erdemli olduğunu göstermektir. Saatlerce süren kına işlemi bunu kanıtlar niteliktedir.

Gelelim damada.

hint, hindistan, india, düğün, wedding, adet, gelenek, başlık parası, drahma, drahoma, srk, shah rukh khan, kajol, indian, henna, beyaz atlı prens, nişan,

Damat beyaz bir at üzerinde kız evine gelir. Beyaz atın sebebi, tabii ki peri masallarındaki beyaz atlı prenstir. Hangi millet masalları gerçekleştirebilmiş ki? Hintliler bir başka. Onlar masal gibi düğünlerinde masalları gerçekleştirirler.
Damadın yüzündeki duvağın sebebini de şöyle açıklayayım. Malumunuz Hint kızları güzelliği ile ünlüdürler. Hatta tasdiklenmiştir bile. Aishwarya Rai ve Priyanka Chopra'yı örnek verebilirim. Kendileri dünya güzeli olarak seçilmişlerdir. Kızlar bu kadar güzel iken maalesef erkekler için aynısını söyleyemeyeceğim. Onlar da kızların yanında biraz daha güzel durabilmek için çiçekten duvak ile gelirler.

Hint düğünlerinin olmazsa olmazlarından birisi de sınırsız eğlencedir. Kız tarafı düğünden bir süre önce oruç tutmaya başlar ve düğün günü olan ziyafette oruçlarını açarlar. Sanırım tüm düğün masrafından sonra adamlarda takat kalmıyor :D


Düğün boyunca canlı müzik ve danslarla insanlar delicesine eğlenirler. Eğer bunun gelin ve damat için yapıldığını düşünüyorsanız kesinlikle yanılıyorsunuz. Esas sebebi çiftlerin arkadaşları. Düğün sayesinde birbirlerini görüp dans eşliğinde kur yaparlar. Eh, genç çift evlenip mutluluğa ererken arkadaşları arkalarından mı baksınlar. Klipte ispatını  görebilirsiniz. :D


hint, hindistan, india, düğün, wedding, adet, gelenek, başlık parası, drahma, drahoma, srk, shah rukh khan, kajol, indian, henna, beyaz atlı prens, nişan,

Gelelim esas meseleye. Hint düğünleri bir kaç gün sürüyor. Bu süre zarfında çiftler evlenip evlenmemeye kesin kararlarını verirler. Özellikle kardeş, yakın arkadaş, kanka ve kuzen gibi varlıklardan bir süre uzak durulur. İzlediğimiz Hint filmlerinden örnekle bu bir kaç günlük süre zarfında çiftlerden biri kolaylıkla evlilikten vaz geçip kaçabilirler. O yüzden düğünler biraz uzun sürüyor.


Artık nikah kıyılma safhasına gelinince dini ritüelleri gereğince bir ateşin etrafında uçları birbirine bağlanmış kumaşlar ile yedi defa dönülür.

Bu süre zarfında da eğer çiftlerden birisi evlenmekten vazgeçmezse eğlenceler yine devam eder.

hint, hindistan, india, düğün, wedding, adet, gelenek, başlık parası, drahma, drahoma, srk, shah rukh khan, kajol, indian, henna, beyaz atlı prens, nişan,

Gelin hanım, damat beyin duvağını açar ve "Yemişim güzelliğini, önemli olan kalp güzelliği. Bendeki güzellik ile sendeki gamzeler birleşince önümüzde kimse duramaz." der ve sonsuza dek mutlu yaşarlar.

Evet efendim bizdeki düğünlere nazaran oldukça renkli ve eğlenceli bir düğün anlayışları var Hintlilerin.
Biz Hintlilerin neyini sevdik? Renkliliğini, samimiyetini ve daha birçok şeyini. Bu yazıda gerçek Hint adetlerinin yanı sıra tamamen eğlence amaçlı benim uydurmasyon hikayelerimde bulunmaktadır. :D

Başka bir yazıda görüşmek üzere efendim size bol eğlenceli günler dilerim :D

Blog keşif etkinliğimi görmüş müydünüz?

4 yorum:

  1. Olan yaziya bahh beee 😄 sondaki duvak olayina bayildim 😄😄

    YanıtlaSil
  2. Gelinin sözleri! Sonsuza kadar mutlu yaşarlar tabi, bu kadar pollyanna olursa gelin:)) Ne olursa olsun ben bu Hint filmlerini izleyemiyorum, daralıyorum, onlar oynadıkça ben fenalık geçiriyorum :)

    YanıtlaSil
  3. şaka yapıyorsun sandım bir çok yerinde ve sonunda açıklayacağını falan düşündüm :))) hiç beğenmedim adetlerini :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adetler gerçek ama sebepler uydurma :D Ama şu gerçek, aileler kız çocuk doğduğunda üzülüyorlarmış.

      Sil