Yalnız Fotoğraf Çekmek Yasak!





Durun şurada iki içimi döküp sinirimi höyküreceğim.
Bazı mağaza çalışanları ne kadar mal oluyor. Affedersiniz demiyorum çünkü cidden mallar.
Zaten alışverişi seven bir insan değilim beni iyice soğutuyorlar.
Bugün kardeşimle gömlek almak için mahalledeki mağazaları gezdik. Bakın mahalle diyorum 'sosyetik mekanlar' değil.


Bir mağazada o kadar güzel gömlekler vardı ki her zaman bulamıyorum o tarz gömlek. Spor şık. Bizim mahallede genelde şifon ve üzeri boncuk dolu gömlekler satılır ki ben de bunları almam gider LCW dan alırım. Neyse. Kardeşim bir de mezuniyeti için elbise bakıyordu, hoşuna giden bir elbise oldu. Dedim ki 'fotoğrafını çek arkadaşlarına göster ona göre alırsın'. Kararsız kalmıştı çünkü. Kardeşim fotoğrafı çekti ve üslupsuz çalışan "Yalnız ürünlerin fotoğrafını çekmek yasak!" diyerek adeta azarlar mahiyette sözüm ona uyardı.

Yahu kardeşim 30 TL ye gömlek satan mağazasın o elbise olsun olsun 100 TL. Bana dünyada hiç bulunmayan tasarım kıyafet mi getirdin satıyorsun da böyle yasak koyuyorsun. Hadi yine anladık diyelim. Belki hırsızlık falan engellemek için yapıyorsunuz. Ben hırsızlık yapacak olsam senin ruhun duyar mı?

Hepsini geçtim bu yakışıksız üslup nedir?
Karşısında 5 yaşında çocuk var gibi.

Kardeşime sil o fotoğrafı dedim ve almayı düşündüğüm gömleği askıya bırakıp gerisin geri dükkandan çıktım.

Altı üstü mahalledeki mağaza müşteriyi bu şekilde azarlarsan o müşteri de senden alışveriş yapmaz.

Bir de şu dibimden ayrılmayan satıcılar var.
Hey Allahım ya. 30 cm gerimden yürüyorlar Kaç defa çarpacaktım da zor topladım adımlarımı. Yani arkadaşım sizin kemera sisteminiz yok mu?
Ya da ne bileyim şöyle 2 metre öteden takip edin bari hırsızlıktan korkuyorsanız. Yani insanı suçlu konumuna sokuyorlar. Tipimde bir şey mi var acaba ne bu zanlı gibi peşimde dolaşmak?

Ben zaten bir şey soracak olsam seni çağırırım yanıma. O kadar ki akraba çıkacağız.

Zaten çok zor beğendiğim için gergin oluyorum böyle peşime düşüldüğü zaman iyice cinlerim tepeme çıkıyor.

Sözün özü esnaflığın da bir adabı var.

17 yorum:

  1. Ah ben de nasıl sinir oluyorum bu antifoto tayfasına!
    Bir de "Hanımefendi nasıl olduuuuuuu? "cular var.
    Yahu bir bırak da giyeneyim kardeşim, hem sanane ya nasıl olduysa oldu sanki sana alıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya da yok ben o tarz şey giyinmiyorum dediğin halde ısrarla askıyla kıyafeti burnuna sokanlar.

      Sil
  2. Duygularımıza tercüman olmuşsun. Bravoo 4×4 lük tespit.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derdimiz büyük :") Resmen hırsız konumuna koyuluyoruz.

      Sil
    2. Benim ne anılarım var ya. Burdaki Tuğba mağazasını biliyorsun orda görevli bir genc kız beni küçümsemişti nasıl sinir olmuştum. Neyin fiyatıni sorsam yanlız o şöyle pahalı böyle dedi. Ben de alacaklarımı da almadan çıktım.

      Sil
  3. Benimde en sevmediğim şeylerden biri dükkana adımını atıyorsun peşinden ayrılmıyorlar ben direk geri çıkıyorum rahatsız olup. Çok haklısınız :)

    YanıtlaSil
  4. Aynı şey benimde başıma geldi bir bilindik mağazanın aynasından fotoğraf çektik. Teyzem (40) , Teyzemin arkadaşı (42) , ben (21) sadece boy aynasından kendi kıyafetlerimizle fotoğraf çekmek istedik tabi azarı yedik. Ayrıca dibimden ayrılmayan satıcı varsa hemen çıkıyorum girdiğim gibi bakmıyorum bile. Cidden çok rahatsız edici bir durum. Kendimi hırsız gibi hissediyorum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi defasında ayakkabımı bağlamak için çömelmiştim. Bi milyoncuda kız bana napıyosun sen orda diye bağırmıştı. Şirret.

      Sil
    2. Uuu! Geçmişi iyice düşününce benimde annemle müzik çalar kulaklığı seçmeye çalışırken (walkman modaydı) satıcı adam siz napıyorsunuz orada demişti. Gidişimiz o oldu oraya. Dükkan hala duruyor ama biz o günden sonra uğramadık. :)

      Sil
    3. Terbiyesizler işte esnaflıktan anlamıyorlar.

      Sil
  5. Özellikle gece elbiselerinin fotoğraflarını çekmene izin vermiyorlar bunun sebebi de tasarımının alınmaması. Daha önce benim de başıma geldi ama benimki gerçekten özel tasarlanmış ürünlerdi. Ama dediğin gibi bir yerse zaten tasarımını her yerden çok kolay bulabilirsin :) Biraz saçmaymış. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abiye ve gelinlikte yasak olduğunu biliyorum. Kısmen haklılar da ama bu normal bir mağaza :D

      Sil
  6. Şükür arasıra denk geliyorum böylelerine. zaten alışverişi sevmem soğuturlar böyleleri. Genelde ben çağırıyorum bedeni için vs. :) Bazense abla sen bak al biz toplarız diyorlar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi şanslıymışsın o zaman :D

      Sil
  7. Salam Eskaymak haralardasan? Məncə bu daha çox həmin mağazaların da özlərini digər o dediyin üstün və daha çox marka olan, məşhur adların geyimlərinin olduğu yerlərlə ayaqlaşmaq üçün etdikləri bir şeydir. mən ən çox arxamca gəzən satıcını sevmirəm. Hətta arxamca gəzən satıcı varsa sevdiyim bir geyim də olsa, çanta filan nə olsa almadan çıxaram, ən çox da tez-tez nə istədiyimizi, ya da necə kömək edə biləcəklərini soruşurlar, müəyyən mənada tam olaraq qınamıram onları. Ancaq alıcılar istədikləri zaman ətrafda olsanız yetər məncə.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buralardayım da pek yazasım yok :D
      Herkes aynı dertten şikayetçi demek ki :(

      Sil

Sevgili Okuyucum *^.^*
Hadi sen de fikrini söyle! :)
Ama blog linkini bırakma :)
Takip etmemi isteme :)

Tasarım:Sawako Kuronuma