Neymiş Bu...

Geçen gün arkadaşımın facebook profilinde gördüm bunu. Okudum. Ne kadar ilginçtir ki sanki beni anlatmışlar :D Ben de paylaşayım bari dedim :)

"Nedir tükenmişlik sendromu?

• Duygusal açıdan tükendiklerini, hiç kimseye verecekleri bir şey kalmadığını hissederler
• Kendilerini ve yaptıkları işi hep olumsuz kelimelerle tanımlarlar
• Hiç kimsenin onları takdir etmediğini, beğenmediğini düşünür, ancak kendilerini de beğenmezler
• Aşırı heyecanlı, huzursuz, gergindirler
• Kendilerini mutsuz- umutsuz hissederler
• Aşırı öfkelidirler, tepkileri abartılıdır
• Her şeyin daha da kötüye gideceğini zannederler
• Dikkatlerini toplamakta güçlük çekerler, düşünme hızları yavaşlamıştır
• Karar vermekte- insiyatif kullanmakta zorluk çekerler
• Nesnelliklerini kaybetmişlerdir
• Değişimlere karşı tepki duyarlar, engel olmaya çalışırlar
• Fiziksel olarak ta enerji kaybı yaşarlar
• Mide- barsak şikayetleri, baş ağrıları sık olarak gözlenir
• İştahsızlıktan yakınırlar. Bazen de kendilerini yemeye verirler
• Çok yorgun olmalarına rağmen geç saatlere kadar uyuyamazla, sabah çok zorlukla uyanırlar ve uyandıklarında halen yorgundurlar
• Hem iş, hem sosyal hem de aile yaşantılarında ilişkileri bozulmuştur. Özellikle yakın ilişkilerde ciddi sorunlar yaşarlar
• İş ortamındaki müşterilerle çatışmalara girmeye başlarlar
• Giderek değersizleştiklerini, artık işe yaramaz hal geldiklerini düşünürler
"


Bir de şurdan okuyabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Ya sen ne bakıyosun onlara,onlar çokbilmiş...Yok öyle bişi...:)
    Benzer durumları herkes zaman zaman yaşar,biri anlatmaya başlar:baş ağrısı-bende var,şu ağrı,-bende var.....diye devam eder
    Çok güzel bi söz vardı paylaşim seninle,"Müslümanların psikoloğa ihtiyacı olmaz,çünkü onlar namazla ruhlarını yenilerler" yaaa
    Dua ile..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama ben bu durumları uzuuunn zamandır yaşıyorum. Hem de hepsini :) Çok şükür namazımı da kılarım duamı da ederim. Maalesef hâlâ böyle hissediyorum. :)

      Sil