Hedef Sensin - Meral Kır

 

Gazeteci Zeynep Erdem bir sabah evine geldiğinde yatağında tanımadığı bir kadının cesedi ile karşılaşır. Ölen kadını son gören kişi ise yan komşusu Savcı Güçer Öztürk'tür. Kadın kim, bu cinayetin sebebi ne, savcı ile mi yoksa gazeteci kız ile mi bağlantısı var? Yoksa her şey geçmiş ile mi alakalı?

Güçer'i ilk Sancaktarlar Serisi'nde görmüştüm. İsmini ilk okuduğumda böyle bir isim mi varmış demiş, yadırgamıştım. Ama bu kitapta okurken belki de o ilk şaşkınlığı attığım için olsa gerek çok sevdim. Adam resmen ismini yaşıyor. Meral Kır kitaplarının bu kitaba kadar olan hepsini okudum. Diyebilirim ki bundaki olay örgüsü hepsini bastırmış. Katil kim, amacı ne bir türlü tahmin yürütemedim. Gerçekten iyi gizlenmiş. Bir ara paranoyak gibi herkesten şüphelendim. Son kitaptaki karakterler hariç az önce de dediğim gibi tüm karakterleri biliyorum. 

Genel itibariyle de tüm kitapları sevdim ama eskilerden 2 karakteri çok sevdim diyebilirim. Barış ve Mehmet. Bu kitabı okurken de acaba Güçer onları geçebilir mi diye düşündüm. Sanırım geçemedi. Güçer'i sevdim, esprili ve flörtöz tavırları pek tatlıydı. Fakat beni esas Zeynep'in yaşadıkları ve dik duruşu çok etkiledi. Eskiden olsa böylesi ketum, kimseye güvenmeyen insanları yadırgadım belki ama artık anlıyorum ki böyle olmaya insanlar sürüklüyormuş. Çocukluğundan beri içinde bulunduğu sevgisizlik ve güvensizlik Zeynep'i bu hale getirmiş. Zor bir insandı. Ben kitabı çok sevdim. Ahh o son bölüm, ağlattı.

 Meral Kır'ı hem kişisel olarak hem de yazdığı kitapları ile çok severim. Her kitabı bir öncekine göre daha da şaşırtıyor. Eğer polisiye aşk seviyorsanız kitaplarını tavsiye ederim.

"-Seninle bir kitapçıda, baskısı tükenmiş kitabın kalan son adedine aynı anda uzanırken tanışmayı isterdim. -Bu hayalde kitabı hangimiz alıyor? -Güzelliği de o zaten, tanışmaktan bahsediyorum. Yani kitabı birlikte okuyoruz."

"Tanıdığın kişiye bir adım yaklaşırsan onun tanıdığına da iki adım yaklaşmış olursun. Yani dünyadaki herkes aslında birbirine sadece altı adım mesafedeydi."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder