Beni Sev Diye - Asude / Kitap Yorumu

asude, beni sev diye, kitap, kitap yorumu, bradley, kristy, liliybeth, matt, dave, ingiliz, iskoç, Kitap OkuYorum, ephesus, book, tarihi, hystorical, aşk, romance, roman, novel,

Beni sev diye ne istersen yapmaya hazırım.
Beni yeniden sev diye ölüme bile razıyım. 

Kaç aydır Asude'nin yeni kitabının çıkmasını bekliyordum. Ben Ankara'dayken çıktı, gelir gelmez de sipariş verdim. Ama öncesinde Gül ve Avcı'yı okumam gerekiyordu. Okudum, sevdim. Sonra bu kitabı okudum. Bitti. Bayıldım!
Kitap çıkmadan önce Asude 'En iyi kitabım, en güzel kitabım' diyordu. Gerçekten de dediği kadar varmış.

Kitapta iki çiftin hikayesi anlatılıyor.
Zalım Bradeley ile masum Kristy ve çakal Matt ile huysuz cadı Liliybeth.
Karakterlerin hepsini çok sevdim ama ben yine ikinci çifti biraz daha sevdim sanki. Adamım Matt :D


Âşık kadınlar naif olur.
İncindiklerinde ise intikam arzusuyla bütün dünyayı tepetaklak edebilecek kadar güçlenirler.

Konusundan da hafiften bahsedeyim.
Bradley ve Kristy yedi yıl önce kimsenin haberinin olmadığı acele bir nikahla evlenirler. Fakat evlendikleri gün Bradley, Kristy'i kovar. Kristy evine, İskoçya'ya geri döner. Yıllar sonra yolları tekrar kesiştiğinde Bradley, Kristy'i tanımaz. Ama Kristy kocasını unutamamıştır. Yaşattığı kalp kırıklığı ilk günkü gibi tazedir. Ama Kristy aklına koymuştur, yedi yıl önceki gibi uysal davranmayacaktır.

Bir de Matt ve Liliybeth var ki bayıldım. Bu çiftimizden bahsetmeyeyim sürpriz olsun.

Aşktır,
karanlıkta gizlenmiş kalplerin aydınlığı....

Gelelim yorumuma, dedim ya bayıldım. Asude'nin diğer kitapları da güzeldi ama bu kitap bir başka güzel olmuş. Anlatım tarzı daha da gelişmiş, okudukça okuyasım geldi. Tabiri caizse seviye atlamış.Ben genelde final kısımlarında esas konu bittiğinde kitap bitsin isterim. Uzatılmış finalleri zorla okurum. Tez canlı olabiliyorum bazen :( Hiç yalan söylemeyeyim :D Asude ve kitaplarını severim ama bir yerde de doğruyu söylemezsem içimde kalır :D Mesela Ajan serisini çok sevmeme rağmen son bölümü zorla okumuştum. Herkesin öldüğü Tuna'nın mektubunu ben zorla okumuştum. Eh ne yapayım yani bazen romantizm bünyeme ağır geliyor :D Ama bunun sonu o kadar güzeldi ki, tam kıvamındaydı. Kitapta başından sonuna dek sıkıldığım tek bir an bile olmadı.

Ayrılık seven kalpleri güçlendirir.
Ve aşk güçlendikçe daha da yenilmez olur.
 
Kitap çok sürprizli bir kitaptı. Benden önce kardeşim okuduğunda çığlık atarak tepki vermişti bir kısmında. Durun şurada hemen bir spoiler geçeyim :D

Spoiler başlıyor...
Bradley'nin evinde bir adamın onu beklediğini okuduğum sahnede acaba Dave midir yoksa ölmedi mi diye düşündüm. Öyle de çıktı. O adamın Dave olduğunu anladığım an kesin bu Matt'dir dedim. Ama ne yalan söyleyeyim Liliybeth'in şantaj yapacağı pek aklıma gelmemişti :D Zaten Asude bir iki yerde Matt diyeceğine Dave diyerek ufaktan kopyalar vermişti. Ama o kısımları çok heyecanlı oluğundan kimileri misal kardeşim o ince göndermeyi anlamamışlar :D Matt'in Dave olması beni pek şaşırtmadı yani. Ama çok güzel bir kurgu olmuş.
...Spoiler bitti

Kalas Bradley, uyuz , gıcık, kazma Bradley. Yaptın ettin ondan sonra da özür dilersin değil mi :D

Bu kitapta da olduğu gibi genelde kitaplarda özellikle erkek karakterler aşırı ön yargılı oluyorlar. Bir olay oluyor, anlayıp dinlemeden kadına etmediğini bırakmıyor. Gerçek hayatta olsa böyle bir insanla bir ömür nasıl geçer. Bir kere kalp kıran insanın bir daha kırmayacağının garantisi var mı? En ufak şeyden sorun çıkarıp onarılması güç yaralar açtıktan sonra kendisini affettirse bile bir daha yapmayacağına dair söz verse bile insan güvenebilir mi? Ben güvenmem. Kırılırsam bitmiştir. Sanırım bu yüzden benden bir kitap karakteri olmazdı :D

Ve aşk, bazen bir sınanmadır...
Sırlara, yalanlara, geçmiş ve gelecek düşmanlara karşı...

Kitaptaki tüm karakterleri sevdim ama favorim Matt'di. Lililybeth'in kendini beğenmiş tavırları başta beni sinir etse de hemen sonra onu da sevdim. Okurken Matt ve Lilily çiftini sabırsızlıkla bekledim. başta acaba bu çifte de ikinci karakterler mi diye dünürken öyle olmadığını anladım. iki çiftte esas karakterlerdi.

Öncesinde Gül ve Avcı'yı okumam çok iyi olmuş. Keşke basılmamış olan kitaplarını da okusaymışım. Evelyn ve İskoçya'daki karakterlerin bu kitapta bol bol yer alması çok güzel olmuş. Diğer kitaplar da basılırsa alıp okuyacağım. Zaten Evelyn'den bu kitapta kısaca bahsediliyor ama Gül ve Avcı'yı okuyup karakteri tamamen tanımak daha iyi oldu benim için.

Gelelim kitabın görünüşüne. Öncelikle Ephesus Yayınları'na bir teşekkür etmek isterim. Artık kitaplarını ciltli olarak çıkartıyor. Bence cildi de gayet kaliteli ve hoş görünümlü ayrıca fiyatları da uygun. Yayınevinin genel olarak kitap kapağı seçimleri güzel ama Asude'nin kitap kapakları ayrı bir güzel. Kapağı, cildi ve kalitesini sevdim ama beni rahatsız eden bir noktayı da es geçemeyeceğim :( İnternette o kadar çok zaman harcıyoruz ki artık çoğu kelimenin yazılışını unutuyor ve yanlış yazıyoruz. Kendi adıma söylersem özellikle telefondaki otomatik düzeltme yüzünden çoğu zaman üşenip düzeltmiyorum bile hataları. Ama kitaplar daha farklı olmalı. Kitapta çok fazla harf hatası vardı. Bir yerden sonra fazlaca rahatsız etti beni. İlk baskıda böyle hatalar olabilir diyerek diğer baskılarda düzeltilmesini temenni ediyorum :D

Neyse sonuç olarak kitap, karakterler, konu her şey çok güzeldi.
Eğer tarihi aşk romanı severseniz tavsiye ederim. Bu şarkı da benden kitap karakterlerine gitsin :D

Hiçbir zaman gitmezsen,
gelmene de gerek kalmaz...

Beni Sev Diye kitap çekilişime katılmak için tıklayın...

2 yorum:

  1. Yazini okuyordum ki dedim ki napiyorum ben zaten kitabi en gec haftaya okuycam sonra gelir yazini okur ustune muhabbet ederiz ;) bana ozel yorumun sayesinde edindim ktabi yani ;)
    Bol okumalar 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok beğendim de inşallah sen de beğenirsin :D Bekliyorum yorumunu :D

      Sil