Duygu - Işılca / Kitap Yorumu


Evet yine bir ters köşe eden bir kitap. Kardeşim 'abla bu kitap çok güzelmiş alalım nolur' dediğinde 'off merve bana yine çoluk çocuk isi şeyleri mi gosteriyosun' demiştim. Evet dedim ama napıyım aramızda 9 yaş var zaman zaman onun tarzı bana fazla genç işi geliyor. Bir de tamam kapak rengi çok hoş ama pek hoşuma gitmemişti. Oluyor bazen öyle ilk görüşte vurulamıyorum :D  Mervenin ısrarı ile alıp bir sure beklettikten sonra eh artık okuyayım dedim. Ama önceki dediklerimi ve düşündüklerimi bir güzel yuttum :D :D
Duygu, Sedat, Ali ve Bekir. Her birinin farklı bir acısı, farklı bir hikâyesi var. Ama bu dört arkadaş acılarını da sevinçlerini de hep birlikte yaşayarak üstesinden gelmiştirler. Duygu, Bekir'de baba sevgisini, Ali'de kardeş sevgisini ve Sedat'da da aşkı bulmuştur. Bulmuştur bulmasına ama farkına varamamıştır. 

Aksiyonu, romantizmi, sevgisi bol bir kitap.


Valla ben çok beğendim. Aralarındaki arkadaşlık ve kardeşlik bağı çok güzel anlatılmıştı. Argo da tam kıvamındaydı. Cinsellik barındıran kısımlar sonlara doğru arttı çok artmasaymış iyiymiş :D Sedat Diyarbakırlı, Ali İstanbullu, Bekir Trabzonlu, Duygu İzmirli. Hani memleket memleket ayırmaya uğraşıyorlar ya bu ince ayrıntıya bayıldım. Hepsi canından öte can, kan bağı olmadan kardeş. Ne bileyim okurken çok farklı duygular hissettim. Sevindim, üzüldüm, şaşırdım. İki yerinde beni fena vurdu. Bu arada ben daha önce Bora Duran dinlememiştim. Kitabın bir yerinde Bora Duran'ın İnsan şarkısı geçiyordu. Bitirdi beni. O şarkıyı normalde dinlesem dinler geçerim de o kısımla birleşince... Kaç gündür dinliyorum 
:D

Müptela beni yine delirtti. Yahu neden hep bu kitaplarda kelime hataları, harf hataları var? Hadi yazarın gözünden kaçıyor da yayınevinin gözünden nasıl kaçıyor? Yayınevinin dikkat etmesi gerekir. Ben çok takıntılıyım belki ondan da bu kadar sinirimi bozuyor. İnternette herhangi bir sayfadan okusam bu kadar takılmam ama basılı kitap olunca gözüme gözüme batıyor. Hıı bir de yorumlara baktığımda yazarın daha önceki kitabının reklamının yapılması tepki toplamış. Ben de biraz garipsedim ama çok da takılmadım açıkçası. Ya ben çok garip şeylerden rahatsız olabilen bir insanım :D Beğendiğimi de beğenmediğimi de söylerim. O yüzden her seferinde yayınevilerine neden böyle olmuş diye yaptığım serzenişleri mazur görünüz :D

Kapağı pek hoşuma gitmedi demiştim ya şimdi bana göz kırpıyor şeker şey :D :D

Kitaptaki hatun kişilerden er kişilere gitsin bu şarkı da :D




_______________________
Okuduğum kitaplar için instagram hesabım; @eskaymak.kitap
 

1 yorum:

  1. Kitaplarda harf ve dil bilgisi olmaması gerek.Dikkat edilmeli :)Teşekkürler

    YanıtlaSil