Jane Austen Hayatımı Mahvetti - Beth Pattillo



Emma kocası tarafından aldatılmış ve işinden ayrılmak zorunda kalmış, Amerikalı bir İngilizce profesörüdür. Bir gün İngiliz bir kadından mektup alır. Elinde, Jane Austen'in daha önce kimse tarafından görülmemiş mektupları olduğunu söyler. Emma da hem kaybettiği kariyerini geri almak hem de hayranı olduğu Jane Austen'in mektuplarını  görebilmek için İngiltere ye gider. Eh tabii bir de Jane Austen a karşı duyduğu kızgınlığı da vardır. Malum Austen kitapları hep mutlu sona sahiptir. Ama Emma umduğu mutlu sonu bulamamıştır.

İtiraf ediyorum kitaptaki kurgunun gerçek olmasını istedim. Jane Austen'in isteği üzerine öldükten sonra mektupları kız kardeşi Cassandra tarafından makaslanmış. Kitapta öyle diyor. Açıkçası ben de Jane Austen'in severim ama kitaplarının hepsini okuyamadım :( Bu kitapta bahsedildiğine gore  mektupların bir kısmı yok edildiği için Jane Austen'in hayatı gizemini daima koruyacak. Okurken şunu düşündüm, eskiden insanlar birbirlerine mektup yazarlarmış ve öldükten sonra o mektupları sayesinde yaşarlarmış. Yani baksanıza biz Jane Austen'in nasıl biri olduğunu mektupları sayesinde öğreniyoruz. Peki şimdi durum nasıl? İnterneti ve sosyal ağları dibine kadar kullanan biri olarak zaman zaman korkmuyor değilim. Her şeyimizi ulu orta yaşıyoruz. Acaba bizden sonra ne olur?

Geçelim bunları, bence bu kitabı Jane Austen sevmeyen biri okuyamaz, okusa da pek sevebileceğini sanmıyorum. Kitabı okurken keşke elimin altında internet olsaydı o zaman kitapta geçen mekanları inceleme fırsatım olurdu. Bu şekilde sanki biraz eksik gibi hissettim.

Alıntılar;

Belki de gerçekten kim olduğumuz beklenmedik olanda saklıdır.
Sf. 156

Meditasyondan ya da yeni bir çift ayakkabıdan daha iyiydi; hatta çikolatadan bile. Hayatım bir felaketti, fakat kitaplar hala vardı. Bir sürü kitap. Bir sığınak. Bir teselli. Her biri yeni bir başlangıç ihtimali sunuyordu.
Sf. 110

 

8 yorum:

  1. bende bu kitabı gördüğümde jane austonun ytüm kitaplarını okumadığım için bir şeyler eksik kalır diye düşünmüştüm sende öyle diyorsun sanki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani aslında çok eksiklik hissetmedim ama bazı yerlerde kitaplardaki erkek karakterlerden bahsediyordu. Okusaymışım daha iyiymiş dediğim oldu. Çok değil ama biraz :D

      Sil
  2. ıyı okunulacak bır kıtap olduğunu düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi Jane Austen seven birisinin beğeneceğini düşünüyorum :)

      Sil
  3. bu kitabı çok merak ediyordum.
    pegasustan çıkmamış olsaydı şimdiye kadar çoktan okumuştum! pegasusa serinim iki kere düşünürüm de kitaplarını alırken.
    ilk defa yorumunu okudum bir blogta seni tebrik ediyorum!
    benim debi kitabı kaldı okumadığım. acaba okumasam da kalsa mı öyle diye düşünüyorum ben de.
    jane austen kitapları bitmemiş olur böylece..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de her seferinde dur bu diziyi filmi izlemeyeceğim kitabını almadan diyorum sonuç olarak hala okuyamadım :D

      Sil
  4. oxumaq istedim. En cox da kitabin adi diqqetimi cekdi. Kitab haqda daha cox oxumaq istedim :D kitabi da oxumaq istemek ucun ;)

    YanıtlaSil