Karadeniz Müziği Dinlemenin Zararları!!!

Aslında zararları değil de yan etkileri demek daha doğru olur. Mesela şu şarkıyı sürekli dinliyorsunuz. Sonra diyorsunuz ki kendi kendinize
"Yahu ben Sürmeneli miyim? Yoooo Peki Trabzonlu muyum? Yoooo. E peki niye sürekli bunu söylüyorum???" Hah işte tam da burada düşünürken.. Ammaaannn koy ver gitsin diyerek başlıyorsunuz

Oyy çalamadum gittii Sürmene havassıniii...
Bu sene yiyemedduumm hamsinun tavassınii...
Gel yanuma yannumaa gidelum yali yalliii...

Sonra şunu dinliyorsunuz yolda yürürken. O tulum sesi başlamaz mııı. Yürürken kollarınızı havaya kaldırarak sallaya sallaya üç ayak oynayasınız gelir. Sokak ortasında üç ayak oynayarak yürünür mü hiç? İşte bu müzikler insanın aklını çeliyor. Hatta bir bakmışsınız ki artık adımlarınız normal değil hafiften zıplaya zıplaya atılır hale gelmiş.


Üstteki şarkıyı dinlerken mısır patlatıyorsunuz. Bi an o kadar kendinizden geçiyorsunuz ki tencereyi bırakıp el çırpıp horon oynamaya başlıyorsunuz. Sonra ne yaptığınızı fark edip "acaba kimse gördü mü?" diye etrafınıza bakıyorsunuz. 

Ya da yemek yaparken, bulaşık yıkarken hep aynı şey oluyor. Bi' an bakmışsınız ki herşeyi bırakmış, kendinizi müziğe kaptırmış oynuyorsunuz. 

Yani bu yazdıklarım benim başıma geliyor da sizi bilemem :D

Bu arada ben ne Trabzonluyum, ne Rize, ne de Artvin. Sadece KARADENİZLİYİM :)

5 yorum:

  1. Ya ben ne yapayım. :D 4 5 yıl Karadeniz Fm'den bir djin asistanlığını yaptığımda sürekli Karadenizlilerin içindeydim ki Karadenizle hiç alakam yoktur. :D
    Nerede Karadeniz şenlikleri ben orada, nerede Karadeniz yemekleri ben oraya :D Karadenizin görmediğim sanatçısı kalmadı bilmediğim ortamları olmadı. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla senin kadar iç içe bulunmadım ama bir arkadaşım var en bilinmemiş sanatçılarını bile bilir. Onun sayesinde öğreniyorum çoğusunu :D Ama çok eğlenceli be :D

      Sil
  2. ben karadenizliyim ama Ankara'da yaşıyorum. Bu yüzden seni çok iyi anlıyorum. Bir başladım mı sonu gelmiyor. Ha uşaklar Ha derken buluyorum kendimi :DDD

    YanıtlaSil
  3. İlginçmiş:) Ben karadenizliyim ama böyle müzikleri nedense hiç sevmemişimdir hatta oynamaktan da hiç anlamam:)ama çevrem felan dinliyor böyle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakın arkadaşlarım Trabzonlular. Onlar sayesinde bu kadar alıştım. Gerçi babam da sever Karadeniz müziklerini. Oynamayı da severim de kurallarım vardır :P Her yerde oynamam :D

      Sil