Sergüzeşt


Kitap çocukluğundan beri esir pazarlarında satılan ve ömrü hizmetçi olarak geçen bir kızı anlatıyor.
Yaşadığı sıkıntılar, gördüğü haksızlıklar insanın içini sızlatıyor. Büyüdükten sonra çalıştığı evin oğluna aşık oluyor. Tabii sıkıntılarla geçen hayat bir anda düzelmez.

Konuyu ufak bir özet geçtim. Buradan sonrasınında spoiler olabilir :D

Senelerdir sınavlara çalışırken hep adını duyduğumuz o romantizmden gerçekliğe geçiş dönemini anlatan meşhur roman. Fakat ben bu geçiş dönemini bu kadar sert beklemiyordum. Tamam Paşazade amcamız gerçekliğe geçmek istemiş ama direk atlamış sanki :( Bu kadar da olmaz ki yani. İlla sonunun kötü mü bitmesi gerekiyordu :(

Kitabı Ankaradayken okumuştum. Ama orda fotoğrafını çekemedim kitap da benim değildi bu sefer böyle oldu resim :P

Konuyu da kısa geçtim. Bazı kitaplarda nutkum tutuluyor tek kelime edemiyorum. Bazılarında da aslında bir çoğunda okur okumaz tazeyken yazmam gerekiyor yoksa cümlelerimi toparlayamıyorum :/

Bunca yıl bu kitabı boşuna bekletmişim. Maalesef efendim toplumumuzun en büyük sorunu eski dilde yazılanları anlayamıyoruz. Yani sanki ikinci bir dil öğrenmek gibi sanki başka birinin dilindeki yabancı kelimeleri ezberliyormuşuz gibi... O yüzden genelde Türk Klasiklerini okumakda çok zorlanıyorum. Kabul ediyorum Osmanlıca kelimeleri öğrenmemek biraz da bizim ayıbımız ama dilimiz bu kadar yozlaşmamalıydı, diyerek her zamanki sitemimi de ettikten sonra kısaca diyorum ki kitap  güzeldi :D

Kitaptan beğendim bölüm için şuraya tıklayın efendim :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder