Kahveli Fincan Kek

 
Ben kek sevmem hele sade kek hiç sevmem. Sadece belki ıslak kek olursa. Bazen derler ki sen bir de benim yaptığım kekten ye bak o zaman seversin ama yok ev yapımı kek sevmiyorum. Ama hazır kek severim. Zaman zaman heveslenir kek yaparım içine de evde  ne var ne yok katarım ondan bile 1 dilim ancak yiyebilirim.

Kaç gündür kek yapacağım diye dolaşıyorum. Canım felaket tatlı çekiyor. Ama hep malzeme eksik.
Ben de ne yaptım kılıfına uydurdum :D

Lafı çok uzattım tarife geçeyim; yumurta
1 çay bardağından biraz eksik yoğurt
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı şeker
1 buçuk su bardağı un
yarımşar paket kabartma tozu ve vanilya
1 tatlı kaşığı türk kahvesi

Her zamanki gibi önce yumurta ve şeker iyice çırpıldıktan sonra yağ ve yoğurt da dökülüp çırpılır. Ardından un ve diğer malzemeler eklenip çırpılır. Kahve fincanlarının içleri yağlanıp, malzemeyi fincanların yarısına gelecek kadar doldurulur.
Yayvan bir tencerenin içine sıcak su koyulur ve fincanlar da suyun içine dizilir. Su fincanların yarısına kadar gelmelidir. Ben fincanlara bir şey olmasın diye önce biraz ılık su yaptım fincanları dizdikten sonra sıcak su ekledim. Tencerenin ağzı kapatılır ve kaynadıktan sonra 15-20 dk kadar ağzı açılmadan pişirilmeye bırakılır.

Kek buharda piştiği için biraz daha ıslak ve süngerimsi oluyor. Ama birer lokma ve lezzetli oluyor. Yani en azından diğer ev yapımı keklere göre hoşuma gitti :D

O zaman size de afiyet olsun :D


5 yorum:

  1. fincanda pişen keki ben de çok severim..çok da güzel görünüyor...şimdi hemen yapmam lazım o zaman :) afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. bunu kakaolu dene!
    sadesinden çok daha hoş oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sadesini bi kez yapmışlardı da beğenmemiştim. Öyle de denerim :D

      Sil
  3. merhaba ellerinize sağlık çok güzel olmuş :) bende beklerim bloguma www.beauthingsforme.blogspot.com

    YanıtlaSil