Artık uzak doğuluya laf yok !!!


Geçen akşam haberlerde İzmir de kadınların salyangoz topladıklarını gördüm. Daha sonra araştırdım bir çok şehrimiz de nisan ve mayıs aylarında toplanıp yurt dışına ve Avrupa ya ihraç ediliyormuş orada çok rağbet görüyormuş falan filan. Ama bizim ablalar bunun yemeğini yapıp yiyorlarmış. Salyangoz yahnisi gibi çeşit çeşit pişiriyorlarmış söylediklerine göre çok lezzetliymiş. Vücuda çok faydalıymış. Peki nasıl bir mide var ki bu ablalarda salyangoz (sümüklü böcek) yiyorlar. Hadi o değil de hani hepsini birbirine benzettikleri Çinli, Japon, Koreli abilerimiz ablalarımız sushi yediklerin de "ıyyy çiğ balık yiyorlar" , "Aaa ahtapot yenir mi hiç", "Aman canım köpek eti yiyen milletten ne beklenir" gibi tepkiler veriliyor ya bence bunları yiyenlerle salyangoz yiyenler arasında hiç bir fark yok.
Muhabir aşçıya soruyor "bize tarifini verir misiniz?" Aşçı da diyor "İki su kaynadıktan sonra tekrar pişirilir ..." ve işin en kötü yanı hayvanlar canlı canlı haşlanıyorlar. Bu nasıl insanlık ben anlamıyorum.
      Yani diyeceğim o ki burnu akan arkadaşlar yolunuz bu ablaların yanından geçmesin yoksa sizi de iki su haşlarlar :D

3 yorum:

  1. bizim ablalar derken... bu ülkedekilerden mi bahsediyorsun? O.o yok artık! vöh! artık uzak doğuya laf eden olursa suratına çarpan koca bir cümleyle karşılaşacak arkadaş! güzel bir savunma cümlesi nihihii :D ve son cümlene KOPTUM!! ahhahaha XDXD

    YanıtlaSil
  2. Evet ben sadece İzmir de sanmıştım internete bir baktım Konya Aydın İzmir birsürü daha yer vardı da hatırlayamadım şimdi :D

    YanıtlaSil
  3. çiğ balıkla çiğ salyangoz karşılaştırıldığında bile balık daha yenilebilir duruyor:D ama ahtapot için aynı şeyi söylemem:D

    YanıtlaSil