ÖSYM Soru Ve Cevap Kağıdı Birleşiyor.

ösym, sınav, sınav kağıdı, cevap kağıdı, soru kitapçığı, açık uçlu soru, öğrenci, soru ve cevap kağıdı birleşiyor, değişiklik,

Ösym yine bir değişiklikle gündemde. Bu seferki değişiklik kimini sevindirirken beni çelişkide bıraktı.
Soru kitapçığı ile cevap kağıdı birleşiyor.
Her sorunun altına kare kod ile şıkların olduğu kutucuklar bulunacak. Dolayısıyla cevaplarda kaydırma sorunu da ortadan kalkacak. Lakin şöyle bir şey var ki ben genelde sınav bitimine yakın cevap kağıdında boş olan soruları hemen kitapçıkta bulup tekrar kontrol ederim. Peki bunda boş bıraktığımız soruları nasıl bulacağız?


İnsanlar zamanla yarışırken tek tek tüm sayfaları kontrol mü edecekler? Bu sebepten ötürü yeni sistemi pek sevmedim.

Ayrıca ucu açık sorular da olabilirmiş ileride. Bu da çok saçma. Yani aynı sayfa içerisinde el yazımın çok fazla değiştiği oluyor ki insan stresliyken daha da çirkin yazar. Öğrenci sınav öncesi kitapçığa alfabenin tüm harflerini hem büyük hem küçük harler olarak yazacak. Bu şekilde yazı stilini belirtmiş olacak. Bu sorularda yanlış doğruyu götürmeyecekmiş ve kimin ne kadar bilgisi olduğu daha iyi anlaşılacakmış. E buna bir de cevabı okuyan kişinin insiyatifini eklerseniz eğer, içinden çıkılmaz bir hâl alır. İnsanlar yeterince yıpranmıyormuş gibi başımıza bunu çıkaracaklar.

Neyse siz daha ayrıntılı halini aşağıdaki haber videosundan izleyin.



Sağlıcakla kalın! İnşallah herkes girdiği sınavdan hayırlı sonuç alır :)

6 yorum:

  1. Ucu açık soru tamamıyla adaletsizlik getirir. :(

    YanıtlaSil
  2. Ben pek mantıklı bulmadım

    YanıtlaSil
  3. Geçen pazar günü yds'ye girdim ve bu uygulamayı bizzat yaşadım. Kitapçığın sol tarafına alfabeyi hem büyük hem küçük harflerle yazdık, ayrıca noktalama işaretleri de. O kadar saçmaydı ki yazarken gülme tuttu. Ek olarak da 2 dk süre verdiler.

    YanıtlaSil

Sevgili Okuyucum *^.^*
Hadi sen de fikrini söyle! :)
Ama blog linkini bırakma :)
Takip etmemi isteme :)

Tasarım:Sawako Kuronuma